adviestraject Online opvallen door goede content

Waardevol online zichtbaar zijn op LinkedIn is tegenwoordig een must. Dat heeft een aantal oorzaken. Zoals dat jouw publiek – bestaande uit potentiële klanten, opdrachtgevers, vakgenoten en samenwerkingspartners – dit social mediaplatform dagelijks bezoekt. Tel daar de toenemende concurrentie bij op en de information overload die jouw publiek dagelijks ervaart en er blijft 1 optie over. Jezelf, jouw expertise waardevol zichtbaar maken op LinkedIn bij het juiste publiek, helpt je met het verkrijgen van nieuwe klanten en een online expertstatus. Ik kan je hierbij helpen. 

Voor wie is dit adviestraject bedoeld?

Dit adviestraject is voor ambitieuze ondernemers die hun online zichtbaarheid op LinkedIn doelgericht en professioneel willen inzetten om de online de juiste klanten aan te trekken en meer omzet te genereren. 

Herken jij dit?

  • Je plaats zo nu en dan een bericht, omdat het er nu eenmaal ‘bijhoort’, maar je boekt geen resultaten.
  • Je weet eigenlijk niet zo goed hoe LinkedIn werkt en hoe je dit platform zelf succesvol kunt inzetten.
  • Waardevolle inhoud bedenken vind je lastig.
  • De opmerking “als ik wist dat jij en jouw expertise bestond, had ik veel eerder contact met je gezocht” hoor je steeds vaker.
  • Je bent het zat om jezelf constant de ‘WAT-moet-ik-plaatsen-vraag‘ te stellen
  • Je wilt wel zichtbaar zijn, maar je wilt niet dat jouw netwerk denkt ‘daar heb je haar/hem weer‘. 

Hoe fijn zou het zijn als je:

  • Via LinkedIn de juiste klanten aantrekt?
  • Geen stress meer hebt over wat je wanneer moet plaatsen?
  • Omzet stijgt. 
  • Minder tijd besteed aan het maken van goede content?
  • Over een professionele beeldbank met goede, zakelijke foto’s beschikt
  • Online zichtbaarheid op LinkedIn professioneel is en zorgt voor een online experstatus.
  • Niet meer met hagel hoeft te schieten, want je hebt je contentplanning voor een kwartaal ingevuld.

De publiekfabriek-methode

Wanneer past mijn gemakkelijke methode om online op te vallen goed bij jou?

  • Als je een missie hebt en die wilt waarmaken
  • Als jezelf 100% goed wil profileren
  • Als je proactief wilt werken aan een succesvolle toekomst

3x JA? Dan gaat het delen van waardevolle content bijdragen aan het opbouwen en daarna verstevigen van jouw professionele online expertstatus. Door jezelf online duidelijk te profileren, garandeer je dat je in het hoofd van jouw publiek blijft hangen voor datgene waardoor je wilt (!) blijven hangen. Zo maakt jouw publiek de juiste verbinding met jouw expertise en zijn je inspanningen ineens waardevol, in plaats van dat het tijd en energie kost.

 

 

 

Het resultaat

Je hebt voor jouw LinkedIn-profiel een duidelijke contentstrategie en de bijpassende aanpak voor het komende jaar in handen

Je weet jouw unieke eigenschappen en expertise te noemen

Je weet met welke unieke inhoud je waardevolle berichten gaat maken

Je weet jouw verhaal en je weet hoe je deze zichtbaar maakt bij het juiste publiek

Je werkt vanuit een concreet plan van aanpak, inclusief maand-, week-, en dagplanning

Je komt online professioneel, betrouwbaar en als expert over

Je beschikt over een eigen professionele beeldbank, met goede, zakelijke foto’s

Authentieke content

““Ik zocht een heldere focus voor mijn bedrijf, meer vertrouwen in de waarde die ik te bieden heb en een concreet plan om m’n dagelijkse marketing te doen met vooral waardevolle, authentieke content. Die wens is volledig uitgekomen met het adviestraject!

Ik ben super gemotiveerd om mijn waardevolle content, die ik nu glashelder heb, met de wereld te delen en ik weet eindelijk hoe ik dat concreet kan doen. De super goede foto’s waren de kers op de taart! Britt, super bedankt!”

uitgewerkt plan

“Vooraf vond ik het best spannend. Want ik dacht dat ik wel wist hoe alles werkte en wat ik moest doen. De reden om toch te starten met het traject was dat ik het inderdaad wel prima dacht te weten, maar dat ik het uiteindelijk niet (of veel te ad hoc) deed. Heel snel lag er al een uitgewerkt plan met waar ik over ging schrijven. De foto’s maakten het af. Mijn zichtbaarheid op LinkedIn is toegenomen, ik krijg meer reacties op mijn posts en mijn posts worden beter gelezen.”

WERKWIJZE ADVIESTRAJECT

l

#1 Intake

Tijdens het strategiegesprek leren we elkaar wat beter kennen. We nemen jouw online zichtbaarheid onder de loep en vormen zo jouw huidige situatie en obstakels. Ter voorbereiding op het traject vul je online een intake in, welke als aftrap voor het traject dient.

#2 Adviesdag 1

Tijdens de eerste adviesdag stellen we de persoonlijke contentstrategie samen op basis van de gewenste resultaten en bepalen we o.a. je unieke kenmerken. Ook optimaliseren we direct je LinkedIn-profiel. Zo zorg je ervoor voor dat jouw ‘visitekaartje’ er aansprekend uitziet. Je bouwt dus direct aan het professionaliseren van jouw online zichtbaarheid. 

w

#3 Adviesdag 2

Tijdens de tweede dag gaan we aan de slag met de inhoud van goede berichten. Je leert direct de succesfactoren voor een waardevol bericht toe te passen op jouw unieke verhaal. We maken en verzamelen bijpassend, professioneel beeldmateriaal en je maakt direct je eerste complete berichten. Je hebt nu alles in handen om professioneel online op te vallen.

z

#4 Feedback sessie

Na de twee livedagen ga je zelf aan de slag met jouw nieuwe contentstrategie & aanpak. Een maand later plannen we een telefonische feedback sessie, zodat jij al je vragen kan stellen. Je ontvang feedback op jouw online zichtbaarheid en je kunt jouw vragen stellen.

Ben je nieuwsgierig of dit traject ook goed bij jou past? 

Stuur een e-mail naar britt@publiekfabriek.nl en we plannen een vrijblijvend, telefonische strategiegesprek in. Vermeld in de e-mail a.u.b. je naam, telefoonnummer en e-mailadres.