adviestraject: in 1x goed

Zichtbaar zijn op LinkedIn kun je heel snel voor elkaar krijgen. Er zit echter wel een verschil tussen online zichtbaar zijn en professioneel online zichtbaar zijn. Professioneel zichtbaar zijn doe je door content te verspreiden dat waarde biedt, interessant is voor je ideale klant en qua look and feel de gewenste professionaliteit uitstraalt. Maar hoe doe je dat?

Hoe zorg je ervoor dat je een lach op gezicht van je publiek tovert, een waardevol inzicht in gedrag biedt of juist een noodzakelijke, gevoelige snaar raakt? Door goede content te delen. Als in: berichten en artikelen met leuke, interessante inhoud waar jouw publiek op zit te wachten en dat bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelen. 

Herken jij dit?

  • Je plaats zo nu en dan een bericht, omdat het er nu eenmaal ‘bijhoort’, maar je boekt geen resultaten.
  • Waardevolle inhoud bedenken vind je lastig.
  • Je bent het zat om jezelf constant de ‘WAT-moet-ik-plaatsen-vraag‘ te stellen.
  • Je wilt wel zichtbaar zijn, maar je wilt niet dat je publiek denkt ‘daar heb je haar/hem weer‘. 
  • Je wilt je online bereik vergroten, maar hebt geen idee hoe. 

Hoe fijn zou het zijn als je:

  • Via LinkedIn de juiste klanten aantrekt en je omzet stijgt?
  • Geen stress meer hebt over wat je wanneer moet plaatsen?
  • Gemiddeld 3 maanden lang een strategisch online communicatiecoach aan je zijde hebt, die feedback en tips op je geschreven berichten geeft?
  • Over een professionele beeldbank met goede, zakelijke foto’s beschikt
  • Online zichtbaarheid op LinkedIn professioneel is en zorgt voor een online experstatus.

Communicatiecoach

Jezelf goed en professioneel neerzetten op LinkedIn is geen kwestie van trucjes toepassen. Het is een kwestie van goede content delen. Wanneer je je bereik wilt vergroten, om nieuwe klanten aan te trekken, het verschil te kunnen maken en/of anderen te inspireren, is het belangrijk dat je hen ook echt aanspreekt en dat vraagt om goede berichten, teksten en koppen in je communicatie naar buiten.

Gedurende het adviestraject werken we drie maanden intensief samen en tillen we je online zichtbaarheid naar een hoog niveau. Hierbij ben ik 3 maanden lang je persoonlijke communicatiecoach. Via Whatsapp en e-mail sparren we over je berichten. Bijvoorbeeld wanneer je twijfelt over een bericht of artikel of een bepaalde titel. Zo weet je zeker dat wat je zichtbaar maakt, volledig aansluit bij datgene waar je bekend om wilt staan.

 

Het resultaat

Je hebt voor jouw LinkedIn-profiel een duidelijke contentstrategie en de bijpassende aanpak voor het komende jaar in handen

Je trekt huidige/nieuwe klanten aan die contact met jou opnemen

Je weet met welke unieke inhoud je waardevolle berichten gaat maken

Je weet jouw verhaal en je weet hoe je deze zichtbaar maakt bij het juiste publiek

Je werkt vanuit een concreet plan van aanpak, inclusief maand-, week-, en dagplanning

Je komt online professioneel, betrouwbaar en als expert over

Je beschikt over een eigen professionele beeldbank, met goede, zakelijke foto’s

Authentieke content

“Ik zocht een heldere focus voor mijn bedrijf, meer vertrouwen in de waarde die ik te bieden heb en een concreet plan om m’n dagelijkse marketing te doen met vooral waardevolle, authentieke content. Die wens is volledig uitgekomen met het adviestraject!

Ik ben super gemotiveerd om mijn waardevolle content, die ik nu glashelder heb, met de wereld te delen en ik weet eindelijk hoe ik dat concreet kan doen. De super goede foto’s waren de kers op de taart! Britt, super bedankt!”

uitgewerkt plan

“Vooraf vond ik het best spannend. Want ik dacht dat ik wel wist hoe alles werkte en wat ik moest doen. De reden om toch te starten met het traject was dat ik het inderdaad wel prima dacht te weten, maar dat ik het uiteindelijk niet (of veel te ad hoc) deed. Heel snel lag er al een uitgewerkt plan met waar ik over ging schrijven. De foto’s maakten het af. Mijn zichtbaarheid op LinkedIn is toegenomen, ik krijg meer reacties op mijn posts en mijn posts worden beter gelezen.”

MET WIE WERK IK?

Dit adviestraject is voor ambitieuze ondernemers en zzp’ers die hun online zichtbaarheid op LinkedIn doelgericht, professioneel en structureel willen inzetten. Denk aan een marketeer, organisatiepsycholoog, advocaat, loopbaancoach, coach voor juristen, legal mediator, 3D interieurontwerper of leiderschapstrainer.

WERKWIJZE ADVIESTRAJECT

l

#1 Intake

Tijdens het strategiegesprek leren we elkaar wat beter kennen. Ik neem je online zichtbaarheid onder de loep en vormen zo jouw huidige situatie en obstakels. Ter voorbereiding op het traject vul je online een intake in, welke als aftrap voor het traject dient.

#2 Live Adviesdag 1

Aan de hand van de online intake stellen we tijdens de eerste adviesdag jouw unieke contentstrategie samen. Je weet hoe je jezelf gaat onderscheiden van anderen en welke profilering daar bij past op LinkedIn. Goede inhoud gaat hand in hand met aansprekend beeldmateriaal. Tijdens de eerste adviesdag bepalen we de gewenste uitstraling voor de foto’s en prikken we een datum voor de fotoshoot. Je gaat zelf op de foto en je expertise wordt vastgelegd.

w

#3 Live Adviesdag 2

Tijdens de tweede adviesdag gaan we content verzamelen en maken. Ik leg je uit met welk interessante inhoud je structureel kunt opvallen bij je ideale klanten. Zo weet je de goede content-methode direct te passen, waarmee je jezelf niet alleen komend jaar waardevol zichtbaar maakt, maar ook de jaren die volgen. We schrijven samen direct een aantal berichten en vullen we de contentplanning in voor het komende kwartaal.

z

#4 Sparringsessies

Na de live adviesdag ga ga je aan de slag met je nieuwe contentstrategie & aanpak. Ik ben als een stok achter de deur en begeleid je bij het structureel zichtbaar zijn. Op deze manier wordt online zichtbaar zijn een gewoonte én leuk. We hebben gedurende drie maanden drie telefonische sparringsessies. Via mail en whatsapp kun je daarnaast wekelijks je vragen stellen en om feedback vragen.

Ben je nieuwsgierig of dit traject ook goed bij jou past? 

Stuur een e-mail naar britt@publiekfabriek.nl en we plannen een vrijblijvend, telefonische strategiegesprek in. Vermeld in de e-mail a.u.b. je naam, telefoonnummer en e-mailadres.